Privatlivspolitik
Cookie- og privatlivspolitik
Introduktion
Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Safe Solutions informationspolitik:
Overordnet er Safe Solutions politik for håndtering af informationer, at vi kun indsamler informationer, der er nødvendig for vores virke og for at kunne levere optimale ydelser til vore kunder, samt at disse informationer håndteres sikkert i henhold til Europa parlamentets og rådets forordning (EU) 2016/679
af 27. april 2016 (”GDPR-reglerne”) og DS/EN ISO/IEC 27001 Informationsteknologi.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler dette en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold eller hvis du registrerer dig.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af personlige oplysninger: Navn, telefonnummer, e‑mail, adresse og arbejdes relevante oplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de tiltag, som vil være relevante for dig, at registrere dine informationer/CV og ansøgning i firmaets rekrutteringssystem.
Håndtering af personoplysninger i firmaets datasystem (Info fra Easycruit systemet)
Formålet med Easycruit er at lette arbejdsgiverens rekrutteringsproces og i den forbindelse gøre det muligt at foretage effektive vurderinger af og kommunikation med kandidaterne. I forbindelse med brugen af Easycruit modtager arbejdsgiveren personoplysninger fra kandidaterne og behandler sådanne personoplysninger som et led i vurderingen af kandidaternes kompetencer og kvalifikationer, og hvorvidt han/hun er egnet til den opslåede stilling.
Det retlige grundlag for behandling af personoplysninger er, at kandidaterne giver deres samtykke til en sådan behandling i forbindelse med deres ansøgning om stillingen, hvor kandidaten vælger, hvilke typer af personoplysninger, han/hun ønsker at dele med arbejdsgiveren i den forbindelse, for eksempel ved at bruge upload funktionen i Google eller Dropbox. Bemærk at kandidaterne til enhver tid kan trække deres samtykke tilbage.
Arbejdsgiveren er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger om kandidaterne, og alle spørgsmål vedrørende databeskyttelse kan rettes til arbejdsgiveren via de dedikerede kommunikationskanaler, der stilles til rådighed af Easycruit. Personoplysningerne behandles med henblik på at levere, udføre og udvikle tjenesterne.
Easycruit er en cloudtjeneste udviklet af Visma. Visma-koncernen og deres underleverandører af it-tjenester kan således have adgang til personoplysninger om kandidater som en del af deres drift af tjenesten. Alle underleverandører er omfattet af databeskyttelsesaftaler for at sikre databeskyttelse i henhold til den standard, der følger af gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR pr. 25. maj 2018), og underleverandører, der befinder sig uden for EU, er omfattet af overførselsmekanismer godkendt af EU-Kommissionen.
Personoplysninger om kandidater behandles i Easycruit i forbindelse med rekrutteringsprocessen og i det omfang, det er nødvendigt, for at opfylde lovgivningen. Kandidater kan bruge funktionen “rediger min profil” på deres Easycruit-konto, hvis de ønsker at slette, uploade og redigere oplysninger.
Kandidater kan til enhver tid kontakte deres arbejdsgiver, hvis de ønsker at gøre bruge af retten til at opnå adgang til, ændre eller slette personoplysninger, eller til at begrænse behandlingen i forhold til kandidaten, eller for at gøre indsigelse mod behandlingen samt retten til dataportabilitet. Derudover har kandidater ret til at indgive en klage til datatilsynsmyndighederne vedrørende behandlingen af deres personoplysninger.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. Videregivelse af personoplysninger som navn og e‑mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Information til underleverandører og konsulenter
Konsulenter og underleverandører bliver ved opstart på kontrakten informeret om firmaets/firmaets kundes fortrolighedspolitik, og signere samtidigt kopi af eventuelle kunderelaterede erklæringer.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@safesolution.dk Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Safe Solution ApS
Hjørringvej 156
9400 Nørresundby
Telefon: +45 69136610
Email: info@safesoluton.dk